Tuesday Oct 27, 2020

הפקת מוסיקת Lo-Fi

סגנון ה-Lo-Fi צובר תאוצה בשנים האחרונות. הרעיון מאחורי ההפקה המוסיקלית של הסגנון לא בהכרח שאיפה לצליל מלוטש ומהוקצע. במקום זאת, הוא שם דגש על סגנון אותנטי וייחודי. ניתן לעשות זאת באין-ספור דרכים, ועל כן זו עשויה להיות משימה מרתיעה יותר מאשר ללכת על צליל גדול ומודרני. כמה טיפים שיעזרו להפקה מוסיקלית של Lo-Fi:

אווירה כאלמנט מוזיקלי

ב-Lo-Fi, אפקטים מבוססי זמן כמו Reverb ו-Delay בדרך כלל משמשים עבור קצת יותר מייפוי של אלמנטים שונים במיקס.

ניתן לשאוב הרבה השראה מהסצינה הפסיכדלית של שנות ה-60' ומהאלקטרוניקה של שנות ה-80' וה-90' ועוד כדי לקבל רעיונות ליצירת Reveb ו-Delay גדולים מהחיים.

גם היום יש הרבה שמשתמשים באפקטים האלה באופן הזה, בעיקר אמני Indie. יש מגוון רחב של תוספים שיוכלו לספק את הסחורה, ואנחנו ממליצים במיוחד על אפקטים של Soundtoys ו-Eventide.

טינופת מכוונת

בכל הנוגע ל-Lo-Fi, התפיסה הרווחת לפיה מומלץ לחתוך כמה שיותר תדרים "מלוכלכים" איננה תקפה, אמנם כמה חיתוכים אסטרטגיים הם בדרך כלל הכרחיים. אנחנו לא מנסים ליצור כאן הפרדה משמעותית בין האלמנטים השונים. גישה זו אמנם לא תעניק את הצליל ה-"מפוצץ" ביותר, אבל כן תתן צליל ייחודי ומאוד מלא. בכל הקשור להפקת מוסיקת Lo-Fi, לעתים קרובות זה משתלם להשאיר את התדרים הנמוכים במיקס גם אם הם מעט מעורפלים.

עוד שיטה מעניינת להוסיף ייחודיות לקטע היא לאפשר לאלמנטים שבאופן רגיל לא מקבלים הרבה מקום בתחום התדרים הנמוך להישמע שם – בין אם זה גיטרה, פדים בקלידים או שירה.

דיסטורשן

בכל הנוגע לדיסטורשן בהפקת Lo-Fi, כל המרבה הרי זה משובח. ישנו מגוון אדיר של סוגי דיסטורשנים – Exciters, Amp Simulators, Saturators ועוד, ובעזרת התנסויות אם אלו תוכלו לקחת אלמנטים משעממים למדי ולהפוך אותם למקור עניין.

באלאנס

הרעיון מאחורי הפקת Lo-Fi הוא מוזרות וייחודיות, ואל לנו לשכוח 2 מהחשובים ביותר בארגז הכלים של המפיק המוסיקלי – פאנינג ועוצמה. בחירות "הזויות" של מיקומם בחלל ועוצמתם של אלמנטים שונים עשויות להשפיע על המאזין בדרכים מעניינות וליצור לקטע המוזיקלי אופי מיוחד - אך חשוב לעשות זאת באופן מוסיקלי שמתכתב עם ה-"גרוב" של הקטע.

כמו שהטבע התכוון

לעתים קרובות תמצאו שהדרך הטובה ביותר לגרום למשהו להישמע Lo-Fi היא לשמר את ה-"בעיות" שלו. בימינו, קהל המאזינים התרגל לשמוע מוזיקה עם צלילים המטופלים בקפידה והקלטות שנשמעות גולמיות זה דבר די נדיר. עם זאת, שימור האופי המחוספס של אלמנטים שונים במיקס מסוגל להוסיף לקטע שלכם אופי מעניין.

Comments (0)

To leave or reply to comments, please download free Podbean or

No Comments

℗ & © 2020 Music Trends

Podcast Powered By Podbean

Version: 20240320